Uchwała Nr 99/38/19
Zarządu Powiatu Tatrzańskiego
z dnia 16 października 2019r.
w sprawie: uchwalenia regulaminu organizacyjnego Tatrzańskiego Ośrodka
Interwencji Kryzysowej i Wsparcia Ofiar Przemocy w Rodzinie.
Na podstawie art. 36 ust. 1 ustawy o samorządzie powiatowym z dnia
5 czerwca 1998r. (Dz. U. z 2019r. poz. 511) Zarząd Powiatu Tatrzańskiego uchwala co następuje:
§ 1
Uchwala się regulamin organizacyjny Tatrzańskiego Ośrodka Interwencji Kryzysowej i Wsparcia Ofiar Przemocy w Rodzinie w brzmieniu stanowiącym załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2
Traci moc obowiązująca Uchwała Nr 106/4/12 Zarządu Powiatu Tatrzańskiego z dnia 8 lutego 2012r.
§ 3
Wykonanie uchwały zleca się Dyrektorowi Tatrzańskiego Ośrodka Interwencji Kryzysowej i Wsparcia Ofiar Przemocy w Rodzinie
§ 4
Uchwała wchodzi w życie z dniem podpisania.
Załącznik nr 1 do Uchwały nr 99/38 /19
Zarządu Powiatu Tatrzańskiego
Z dnia 16 października 2019r.
REGULAMIN ORGANIZACYJNY TATRZAŃSKIEGO OŚRODKA INTERWENCJI KRYZYSOWEJ
I WSPARCIA OFIAR PRZEMOCY W RODZINIE
ROZDZIAŁ I
Postanowienia ogólne
-
1
Tatrzański Ośrodek Interwencji Kryzysowej i Wsparcia Ofiar Przemocy
w Rodzinie, zwany dalej Ośrodkiem działa na podstawie obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności;
1. Ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. 2019 poz. 1507 z późn. zm.).
-
Ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. 2015 poz. 1390).
-
Ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym ( Dz. U. 2019 poz. 511 ).
-
Rozporządzenie z dnia 22 lutego 2011r. w sprawie standardu podstawowych usług świadczonych przez specjalistyczne ośrodki wsparcia dla ofiar przemocy w rodzinie, a także szczegółowych kierunków prowadzenia oddziaływań korekcyjno- edukacyjnych ( Dz. U.2011 Nr 50 poz. 259 ).
-
Uchwały Nr XII/80/11 Rady Powiatu Tatrzańskiego z dnia 30 listopada 2011r. w sprawie utworzenia Tatrzańskiego Ośrodka Interwencji Kryzysowej
i Wsparcia Ofiar Przemocy w Rodzinie.
-
Statutu Tatrzańskiego Ośrodka Interwencji Kryzysowej i Wsparcia Ofiar Przemocy
w Rodzinie.
-
2
Pełna nazwa Ośrodka brzmi:
Tatrzański Ośrodek Interwencji Kryzysowej i Wsparcia Ofiar Przemocy w Rodzinie
Powiat Tatrzański – woj. małopolskie
34-500 Zakopane ul. Makuszyńskiego 9 tel./fax. (018) 206-44-54
e-mail: oik.zakopane@op.pl Regon: 122460052 NIP: 736-171-54-16
-
3
-
Ośrodek jest samodzielną jednostką organizacyjną pomocy społecznej prowadzoną przez Powiat Tatrzański, działającą w formie jednostki budżetowej.
-
Ośrodek pełni funkcje : ośrodka interwencji kryzysowej ( zwanego dalej OIK) oraz specjalistycznego ośrodka wsparcia dla ofiar przemocy w rodzinie
( zwanego dalej SOWOP) -w rozumieniu przepisów ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie.
-
Obszar działania Ośrodka obejmuje:
- w zakresie pełnienia zadań ośrodka interwencji kryzysowej: mieszkańcy powiatu tatrzańskiego oraz cudzoziemcy, na zasadach określonych w art. 47 ustawy o pomocy społecznej,
- w zakresie pełnienia zadań specjalistycznego ośrodka wsparcia dla ofiar przemocy: charakter ponad lokalny, osoby z terenu całego kraju.
4. Wydatki na działalność Ośrodka pochodzą z budżetu Powiatu Tatrzańskiego- dotyczy działalności OIK oraz budżetu państwa- dotyczy SOWOP.
ROZDZIAŁ II
Zarządzanie i działalność Ośrodka
-
4
-
Nadzór nad działalnością Ośrodka sprawuje Wojewoda Małopolski oraz Starosta Tatrzański przy pomocy Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie.
-
Działalnością Ośrodka kieruje Dyrektor Tatrzańskiego Ośrodka Interwencji Kryzysowej i Wsparcia Ofiar Przemocy w Rodzinie.
-
5
Ośrodek jest placówką zapewniającą nieodpłatnie poradnictwo specjalistyczne
w sytuacji kryzysowej dostępną przez sześć dni w tygodniu od poniedziałku do soboty w godzinach od 8:00-20:00. Przez siedem dni w tygodniu od 20:00 do 8:00 natychmiastowe, telefoniczne wsparcie psychologiczne.
1. Celem pomocy świadczonej przez Ośrodekjest zapobieganie powstawaniu lub pogłębianiu trudnych sytuacji życiowych osób i rodzin, które nie są w stanie ich rozwiązać przy pomocy własnych środków, możliwości i uprawnień.
2. W celu realizacji zadań Ośrodekwspółpracuje z funkcjonującymi na trenie Powiatu Tatrzańskiego organizacjami i instytucjami „pomocowymi”.
-
6
-
Celem Ośrodka jest złagodzenie objawów sytuacji kryzysowej, przywrócenie równowagi psychicznej, zapobieganie przejściu ostrego kryzysu w stan chroniczny, przywrócenie umiejętności samodzielnego radzenia sobie.
-
Adresatami Ośrodkasą osoby/rodziny, które zgłaszają potrzebę wsparcia
w rozwiązywaniu problemów życiowych, w szczególności:
-
doświadczające przemocy fizycznej/psychicznej,
-
z kłopotami małżeńskimi, rodzinnymi,
-
w kryzysie po utracie bliskiej osoby,
-
będące w kryzysie ze względu na zmianę sytuacji życiowej: utrata pracy, konflikty z otoczeniem, kłopoty finansowe, trudności mieszkaniowe, samotność itp.
-
zagrożone myślami samobójczymi,
-
będące ofiarą wypadków komunikacyjnych,
-
z problemami alkoholowymi i innych uzależnień,
-
7
Ośrodek realizuje zadnia interdyscyplinarne. Pracujący w nim specjaliści zajmują się diagnozą stanu psychicznego i reakcji kryzysowej. Na jej podstawie kierują klientów do specjalistów i miejsc, w których udzielona będzie właściwa pomoc. W Ośrodku, poza diagnozą, prowadzona może być również krótkoterminowa psychoterapia kryzysowa.
-
8
Ośrodek realizuje swoje zadnia poprzez udzielanie wsparcia, porady, pomocy
i informacji osobom będącym w kryzysie, w szczególności poprzez:
-
prowadzenie interwencji kryzysowych osobiście w siedzibie Ośrodka,
-
prowadzenie interwencji kryzysowych telefonicznie,
-
prowadzenie poradnictwa psychologicznego indywidualnego i rodzinnego,
-
prowadzenie krótkoterminowej psychoterapii indywidualnej, bądź rodzinnej w sytuacjach skrajnie urazowych,
-
prowadzenie poradnictwa socjalnego,
-
pomoc w kontakcie z innymi instytucjami udzielającymi wsparcia.
- w sytuacjach uzasadnionych- schronienia do 3 miesięcy.
-
Ośrodek jest placówką specjalistyczną zapewniającą miejsce czasowego schronienia dla osób dotkniętych przemocą, które z tego powodu nie mogą przebywać we własnym domu.
-
Ośrodekczynny jest przez całą dobę, siedem dni w tygodniu.
-
Celem pomocy świadczonej przez Ośrodek jest izolacja osób dotkniętych przemocą od sprawców przemocy, pomoc w ustabilizowaniu życia
i znalezieniu bezpiecznego miejsca schronienia.
-
W celu realizacji zadań Ośrodekwspółpracuje z funkcjonującymi na trenie Powiatu Tatrzańskiego instytucjami zajmującymi się przeciwdziałaniem przemocy w rodzinie i prowadzi działania monitorujące i ewaluacyjne efektów swojej działalności.
-
9
Celem Ośrodka jest zapewnienie schronienia na okres do 3 miesięcy
(z możliwością przedłużenia w sytuacjach uzasadnionych sytuacją ofiary przemocy w rodzinie) osobom, które doznają przemocy (fizycznej, psychicznej, ekonomicznej, seksualnej itd.) ze strony członków rodziny zamieszkujących we wspólnym gospodarstwie.
-
10
Podstawowe usługi świadczone przez Ośrodek w zakresie interwencyjnym obejmują:
a) zapewnienie schronienia ofiarom przemocy w rodzinie, bez skierowania i bez względu na dochód, na okres do trzech miesięcy z możliwością przedłużenia
w przypadkach uzasadnionych sytuacją ofiary przemocy w rodzinie,
b) ochronę ofiar przemocy w rodzinie przed osobą stosującą przemoc w rodzinie,
c) udzielanie natychmiastowej pomocy psychologicznej, medycznej i wsparcia,
d) rozpoznanie sytuacji ofiary przemocy w rodzinie i opracowanie planu pomocy,
e) wspieranie w przezwyciężaniu sytuacji kryzysowej związanej z występowaniem przemocy w rodzinie.
-
11
Podstawowe usługi świadczone przez Ośrodekw zakresie potrzeb bytowych obejmują zapewnienie:
a) całodobowego, okresowego pobytu dla dziesięciu osób;
b) pomieszczeń do spania przeznaczonych maksymalnie dla pięciu osób,
z uwzględnieniem sytuacji rodzinnej ofiary przemocy w rodzinie,
c) wspólnego pomieszczenia do pobytu dziennego,
d) miejsca zabaw dla dzieci,
e) pomieszczenia do nauki,
f) ogólnodostępnych łazienek, wyposażonych w sposób umożliwiający korzystanie zarówno przez osoby dorosłe, jak i dzieci, odpowiednio jedna łazienka na pięć osób,
g) ogólnodostępnej kuchni,
h) pomieszczenia do prania i suszenia,
i) wyżywienia,
k) odzieży i obuwia – w zależności od potrzeb,
l) środków higieny osobistej i środków czystości.
-
12
Podstawowe usługi świadczone przez Ośrodekw zakresie terapeutyczno -wspomagającym:
a) opracowanie diagnozy rodziny i indywidualnego planu pomocy ofierze przemocy w rodzinie uwzględniającego: potrzeby, cele, metody i czas pomocy,
b)udzielanie poradnictwa:
– psychologicznego,
– prawnego,
– socjalnego,
c) prowadzenie grup wsparcia i grup terapeutycznych dla ofiar przemocy w rodzinie,
d) prowadzenie terapii indywidualnej ukierunkowanej na wsparcie ofiary przemocy w rodzinie oraz nabycie umiejętności ochrony przed osobą stosującą przemoc
w rodzinie,
e) zapewnienie dostępu do pomocy medycznej,
f) przeprowadzenie diagnozy sytuacji dzieci i udzielanie im wsparcia psychologicznego, pedagogicznego,
g) udzielanie konsultacji wychowawczych.
-
13
Podstawowe usługi świadczone przez Ośrodek w zakresie korekcyjno-edukacyjnym wobec osób stosujących przemoc w rodzinie prowadzone są w celu:
-
powstrzymania osoby stosującej przemoc w rodzinie przed dalszym stosowaniem tej przemocy;
-
rozwijania umiejętności samokontroli i współżycia w rodzinie;
-
kształtowania umiejętności w zakresie wychowywania dzieci bez używania przemocy w rodzinie;
-
uznania przez osobę stosującą przemoc w rodzinie faktu stosowania tej przemocy;
-
zdobycia i podniesienia wiedzy na temat mechanizmów powstawania przemocy w rodzinie.
ROZDZIAŁ III
Zakres obowiązków i uprawnień pracowników
-
14
I. Za bieżące funkcjonowanie Ośrodka i realizację programu merytorycznego odpowiada Dyrektor.
II. Do kompetencji Dyrektora należy:
-
Dyrektor kieruje pracą Ośrodka
2. Dyrektora Ośrodka powołuje i odwołuje Zarząd Powiatu.
3.W czasie nieobecności Dyrektora obowiązki jego pełni wskazany pracownik, zakres zastępstwa nie obejmuje upoważnienia do podpisywania pism i decyzji administracyjnych.
Dyrektor jest zwierzchnikiem służbowym pracowników Ośrodka i wykonuje wobec nich czynności z zakresu prawa pracy i jest pracodawcą w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy.
4.Do zakresu działania Dyrektora należą w szczególności:
a) organizacja pracy w Ośrodku stosownie do ustaleń zawartych w niniejszym Regulaminie,
b) reprezentowanie Ośrodka na zewnątrz,
c) dobór kadry i określanie zasad wykonywania zadań oraz form i metod pracy zespołów i samodzielnych stanowisk pracy,
d) zapewnienie gospodarności i oszczędności, zwłaszcza w wydatkowaniu środków budżetowych, gospodarce funduszem płac oraz środkami materialnymi,
e) nadzór nad realizacją zadań Ośrodka,
f) zapewnienie przestrzegania przez pracowników dyscypliny pracy i przepisów kodeksu postępowania administracyjnego,
g) zapewnienie wykonania poleceń pokontrolnych,
h) zapewnienie przestrzegania zasad zawartych w instrukcji kancelaryjnej,
i) zapewnienie przestrzegania tajemnicy służbowej przez pracowników Ośrodka
j) podnoszenie kwalifikacji zawodowych pracowników,
k) dbałość o właściwe warunki pracy, ochronę zdrowia pracowników i higienę pracy,
l) przestrzeganie zasad wypłacania pracowniczych świadczeń socjalnych.
m) kontrola wewnętrzna Ośrodka
n) składanie Radzie Powiatu corocznych sprawozdań z działalności Ośrodka oraz przedstawianie wykazu potrzeb z zakresu pomocy społecznej.
o) składnie oświadczeń woli i dokonywanie czynności prawnych związanych z funkcjonowaniem Ośrodka, mających na celu realizację zadań statutowych Ośrodka.
-
Dyrektor reguluje sprawy organizacyjne Ośrodka w formie zarządzeń.
6. W Ośrodkupracują pracownicy zatrudnieni jako:
-
Psycholodzy – absolwenci wyższych studiów magisterskich, posiadający odpowiednie przygotowanie do prowadzenia interwencji i terapii krótkoterminowej;
-
Pedagodzy – absolwenci wyższych studiów magisterskich;
-
Prawnik – absolwent wyższych studiów magisterskich;
-
Pracownicy socjalni- dyplom uzyskania tytułu zawodowego w zawodzie pracownik socjalny, dyplom ukończenia kolegium pracowników służb społecznych, dyplom wyższej szkoły zawodowej raca socjalna lub ukończone studia wyższe o specjalności praca socjalna na jednym
z kierunków: pedagogika, polityka społeczna, psychologia, socjologia lub nauki o rodzinie.
-
Pracownicy pierwszego kontaktu- absolwenci wyższych studiów pedagogicznych, psychologicznych lub pracownicy socjalni.
7. Obowiązki ogólne pracowników:
-
Pełne wykorzystywanie czasu pracy na pracę zawodową,
-
Rzetelne i efektywne wykonywanie pracy,
-
Przestrzeganie ustalonego w Ośrodku czasu pracy i ustalonego porządku,
-
Przestrzeganie przepisów i zasad BHP oraz ppoż.,
-
Dbałość o mienie i dobre imię Ośrodka,
-
Przestrzeganie tajemnicy służbowej,
-
Podnoszenie własnych kwalifikacji,
-
Zachowanie zasad współżycia społecznego i dbałość o właściwą atmosferę w pracy,
-
Wykonywanie poleceń przełożonego,
-
Znajomość przepisów prawa niezbędnych do realizacji zadań pracownika Ośrodka,
-
Terminowe i kompetentne wywiązywanie się z powierzonych zadań ze szczególnym uwzględnieniem etyki w pracy z ofiarami przemocy,
-
Znajomość i przestrzeganie regulaminu działania Ośrodka,
-
Znajomość i profesjonalne wywiązywanie się ze świadczenia usług w zakresie pierwszego kontaktu,
-
Udostępnianie informacji dotyczących klienta jedynie innym członkom zespołu Ośrodka oraz, w niezbędnym zakresie i za pozwoleniem klienta, osobom i instytucjom współpracującym w zakresie pomocy.
-
Opracowanie propozycji rocznych planów pracy,
-
Rozpatrywanie pod względem merytorycznym skarg i wniosków,
-
Przestrzeganie zasad zawartych w ustawie o ochronie dóbr osobistych osób korzystających ze wsparcia Ośrodka,
-
Przygotowanie projektów aktów prawnych Rady i zarządu Powiatu oraz innych materiałów wnoszonych na posiedzenia organów Powiatu,
-
Współdziałanie z innymi jednostkami państwowymi, samorządowymi, organizacjami społecznymi, charytatywnymi oraz zawiązkami wyznaniowymi,
-
Przygotowanie okresowych ocen, analiz, informacji i sprawozdań.
Rozdział IV
Zakres działania poszczególnych zespołów pracy i samodzielnych stanowisk.
§ 15
-
Główny Księgowy odpowiada za prowadzenie rachunkowości Ośrodka
w zakresie określonym odrębnymi przepisami. -
Głównym Księgowym w Ośrodku jest osoba, której powierza się obowiązek
i odpowiedzialność w zakresie zadań wynikających w szczególności z przepisów ustawy o rachunkowości i finansach publicznych w tym:
-
prowadzenie rachunkowości Ośrodka,
-
wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
-
dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych
i finansowych z planem finansowym jednostki, -
dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
-
prowadzenie obsługi finansowej Ośrodka,
-
opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez Dyrektora Ośrodka, dotyczących prowadzenia rachunkowości,
-
przygotowywanie projektu planu finansowego Ośrodka i jego weryfikacja,
-
bieżąca analiza wydatków i dochodów budżetowych realizowanych przez Ośrodek,
-
prawidłowe i terminowe dokonywanie rozliczeń należności
i zobowiązań, -
sporządzanie sprawozdań finansowych,
-
opracowywanie informacji finansowych,
-
nadzór nad terminową realizacją należności budżetowych,
-
nadzór nad gospodarką kasową Ośrodka,
-
udział we wskazanych przez Dyrektora Ośrodka kontrolach, oraz pozostałe inne obowiązki wynikające z przepisów prawa.
-
Do zadań psychologa należy:
-
udzielanie porad i dawanie wsparcia,
-
konsultacje bezpośrednie i praca indywidualna,
-
prowadzenie terapii,
-
współpraca z innymi specjalistami.
-
Do zadań pedagoga należy:
- udzielanie porad i dawanie wsparcia,
- konsultacje bezpośrednie i praca indywidualna,
- rozpoznanie sytuacji wychowawczo – edukacyjnej dzieci
- współpraca z innymi specjalistami.
-
Do zadań prawnika należy:
- udzielanie porad prawnych,
- pisanie pism procesowych,
- współpraca z innymi specjalistami.
-
Da zadań pracownika socjalnego należy:
- rozpoznanie sytuacji rodzinnej osoby/rodziny zgłaszającej się do Ośrodka,
- przeprowadzenie wywiadu środowiskowego,
- inicjowanie działań niezbędnych do unormowania sytuacji rodzinnej,
- współpraca i współdziałanie z instytucjami wspierającymi rodziny,
- utrzymanie kontaktu z pracownikami ośrodków pomocy społecznej właściwych dla miejsca zamieszkania osoby/rodziny.
-
Zadania pracownika pierwszego kontaktu:
- prowadzenie dokumentacji z każdego kontaktu z klientem,
- rzetelne wypełnianie kwestionariusza przyjęcia,
- udzielanie klientowi kompetentnej pomocy w warunkach poszanowania jego godności i systemu wartości,
- przekazanie sprawy klienta do właściwej osoby, która przejmie pracę
- opiekę nad klientem w celu zlikwidowania kryzysu, aż do zakończenia kontaktu,
- odpowiada za przyjęcie osób do Ośrodka,
- przygotowuje do podpisu umowę o warunkach i czasie pobytu z osobami przyjmowanymi do Ośrodka,
- zapoznaje osoby przyjmowane z regulaminem placówki i umieszcza
w pokojach,
- rozstrzyga i prowadzi mediacje w sytuacjach konfliktowych na terenie Ośrodka,
- zobowiązany jest do kontrolowania czy przestrzegany jest regulamin na terenie Ośrodka.
ROZDZIAŁ V
Dokumentacja Ośrodka
§ 16
1. W trakcie dyżuru pracownik dokonuje wpisu nowo przyjętych osób do „Księgi ambulatoryjnej”, komputerowa baza danych oraz kartotek.
2.Obowiązuje szczegółowe przekazanie dyżurów, a pracownicy są zobowiązani do przeglądania zapisów z ostatnich dni w celu śledzenia bieżących spraw i uwag.
3.Wszystkie wyjścia służbowe muszą być zapisywane w ewidencja wyjść.
4.Wszystkie telefony służbowe muszą być zapisywane w rejestr telefonów służbowych.
5.Osoby przyjmowane do Ośrodka zapoznają się z regulaminem wewnętrznym
i wypełniają kontrakt.
6. Ośrodek prowadzi następującą dokumentację:
-
księgę ambulatoryjną
-
kartoteki klientów
-
dzienną kartę pracy
ROZDZIAŁ VI
Zasady, tryb przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków.
§ 17
-
Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków odbywa się na zasadach określonych przepisami prawa oraz postanowieniami niniejszego regulaminu.
-
Klientów w sprawach skarg i wniosków przyjmuje Dyrektor Ośrodka, zaś w razie jego nieobecności- pracownik wyznaczony do pełnienia obowiązków Dyrektora.
-
Informacje o dniach i godzinach przyjęć Klientów przez Dyrektora wywiesza się w widocznym miejscu w siedzibie Ośrodka.
-
Skargi i wnioski wnoszone na piśmie lub ustnie są ewidencjonowane w odrębnym rejestrze, prowadzanym przez samodzielne stanowisko ds. obsługi administracyjnej oraz spraw kadrowych z dodatkiem liter: S- skarga, W- wniosek.
-
Osoba przyjmująca w sprawach skarg i wniosków- gdy skarga ma charakter ustny- sporządza protokół przyjęcia zawierający:
-
Datę przyjęcia
-
Nazwisko, imię, adres zamieszkania składającego adres lub wniosek,
-
Zwięzłe określenie sprawy,
-
Podpis składającego skargę,
-
Podpis przyjmującego skargę.
-
Dyrektor dokonuje kwalifikacji skarg i wniosków oraz przekazuje do wyjaśnienia właściwemu pracownikowi.
-
Odpowiedzi na skargi i wnioski podpisuje Dyrektor, zaś w razie jego nieobecności- pracownik wyznaczony do pełnienia obowiązków Dyrektora.
ROZDZIAŁ VII
Zakres wewnętrznych regulacji
§ 18
-
Dyrektor ustala w drodze zarządzeń wewnętrznych, między innymi:
1.) Regulamin pracy Ośrodka ,
2.) Regulamin wynagrodzenia ,
3.) Regulamin kontroli wewnętrznej,
4.) Sposób dokonywania okresowych ocen pracowników,
5.) Regulamin gospodarowania funduszem świadczeń socjalnych.
ROZDZIAŁ VIII
Postanowienia końcowe
§ 19
-
Regulamin organizacyjny Ośrodka przyjmuje Zarząd w drodze Uchwały.
-
Wszelkie zmiany niniejszego Regulaminu dokonuje się w trybie właściwym dla jego przyjęcia.
-
Regulamin wchodzi w życie z dniem przyjęcia.
-
Strukturę organizacyjną Ośrodka określa załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
-
Stan zatrudnienia i etatyzację określa załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.