Akty prawne

Uchwała Nr 99/38/19
Zarządu Powiatu Tatrzańskiego
z dnia 16 października 2019r.

Uchwała Nr 99/38/19

Zarządu Powiatu Tatrzańskiego

z dnia 16 października 2019r.

 

 

w sprawie: uchwalenia regulaminu organizacyjnego Tatrzańskiego Ośrodka

Interwencji Kryzysowej i Wsparcia Ofiar Przemocy w Rodzinie.

 

 

Na podstawie art. 36 ust. 1 ustawy o samorządzie powiatowym z dnia
5 czerwca 1998r. (Dz. U. z 2019r. poz. 511)
Zarząd Powiatu Tatrzańskiego uchwala co następuje:

 

§ 1

 

Uchwala się regulamin organizacyjny Tatrzańskiego Ośrodka Interwencji Kryzysowej i Wsparcia Ofiar Przemocy w Rodzinie w brzmieniu stanowiącym załącznik do niniejszej uchwały.

 

§ 2

 

Traci moc obowiązująca Uchwała Nr 106/4/12 Zarządu Powiatu Tatrzańskiego z dnia 8 lutego 2012r.

 

§ 3

 

Wykonanie uchwały zleca się Dyrektorowi Tatrzańskiego Ośrodka Interwencji Kryzysowej i Wsparcia Ofiar Przemocy w Rodzinie

 

§ 4

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 

 

 

 

 

Załącznik nr 1 do Uchwały nr 99/38 /19

Zarządu Powiatu Tatrzańskiego

Z dnia 16 października 2019r.

 

REGULAMIN ORGANIZACYJNY TATRZAŃSKIEGO OŚRODKA INTERWENCJI KRYZYSOWEJ

I WSPARCIA OFIAR PRZEMOCY W RODZINIE

 

ROZDZIAŁ I

Postanowienia ogólne

 

    • 1

 

Tatrzański Ośrodek Interwencji Kryzysowej i Wsparcia Ofiar Przemocy

w Rodzinie, zwany dalej Ośrodkiem działa na podstawie obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności;

1. Ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. 2019 poz. 1507 z późn. zm.).

  1. Ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. 2015 poz. 1390).

  2. Ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym ( Dz. U. 2019 poz. 511 ).

  3. Rozporządzenie z dnia 22 lutego 2011r. w sprawie standardu podstawowych usług świadczonych przez specjalistyczne ośrodki wsparcia dla ofiar przemocy w rodzinie, a także szczegółowych kierunków prowadzenia oddziaływań korekcyjno- edukacyjnych ( Dz. U.2011 Nr 50 poz. 259 ).

  4. Uchwały Nr XII/80/11 Rady Powiatu Tatrzańskiego z dnia 30 listopada 2011r. w sprawie utworzenia Tatrzańskiego Ośrodka Interwencji Kryzysowej

i Wsparcia Ofiar Przemocy w Rodzinie.

  1. Statutu Tatrzańskiego Ośrodka Interwencji Kryzysowej i Wsparcia Ofiar Przemocy
    w Rodzinie.

 

 

    • 2

 

Pełna nazwa Ośrodka brzmi:

 

 

Tatrzański Ośrodek Interwencji Kryzysowej i Wsparcia Ofiar Przemocy w Rodzinie

Powiat Tatrzański – woj. małopolskie

34-500 Zakopane ul. Makuszyńskiego 9 tel./fax. (018) 206-44-54

e-mail: oik.zakopane@op.pl Regon: 122460052 NIP: 736-171-54-16

 

 

 

    • 3

 

      • Ośrodek jest samodzielną jednostką organizacyjną pomocy społecznej prowadzoną przez Powiat Tatrzański, działającą w formie jednostki budżetowej.

      • Ośrodek pełni funkcje : ośrodka interwencji kryzysowej ( zwanego dalej OIK) oraz specjalistycznego ośrodka wsparcia dla ofiar przemocy w rodzinie

( zwanego dalej SOWOP) -w rozumieniu przepisów ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie.

 

 

      • Obszar działania Ośrodka obejmuje:

- w zakresie pełnienia zadań ośrodka interwencji kryzysowej: mieszkańcy powiatu tatrzańskiego oraz cudzoziemcy, na zasadach określonych w art. 47 ustawy o pomocy społecznej,

- w zakresie pełnienia zadań specjalistycznego ośrodka wsparcia dla ofiar przemocy: charakter ponad lokalny, osoby z terenu całego kraju.

4. Wydatki na działalność Ośrodka pochodzą z budżetu Powiatu Tatrzańskiego- dotyczy działalności OIK oraz budżetu państwa- dotyczy SOWOP.

 

ROZDZIAŁ II

Zarządzanie i działalność Ośrodka

 

    • 4

 

  1. Nadzór nad działalnością Ośrodka sprawuje Wojewoda Małopolski oraz Starosta Tatrzański przy pomocy Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie.

  2. Działalnością Ośrodka kieruje Dyrektor Tatrzańskiego Ośrodka Interwencji Kryzysowej i Wsparcia Ofiar Przemocy w Rodzinie.

 

    • 5

Ośrodek jest placówką zapewniającą nieodpłatnie poradnictwo specjalistyczne

w sytuacji kryzysowej dostępną przez sześć dni w tygodniu od poniedziałku do soboty w godzinach od 8:00-20:00. Przez siedem dni w tygodniu od 20:00 do 8:00 natychmiastowe, telefoniczne wsparcie psychologiczne.

1. Celem pomocy świadczonej przez Ośrodekjest zapobieganie powstawaniu lub pogłębianiu trudnych sytuacji życiowych osób i rodzin, które nie są w stanie ich rozwiązać przy pomocy własnych środków, możliwości i uprawnień.

2. W celu realizacji zadań Ośrodekwspółpracuje z funkcjonującymi na trenie Powiatu Tatrzańskiego organizacjami i instytucjami „pomocowymi”.

 

    • 6

 

  1. Celem Ośrodka jest złagodzenie objawów sytuacji kryzysowej, przywrócenie równowagi psychicznej, zapobieganie przejściu ostrego kryzysu w stan chroniczny, przywrócenie umiejętności samodzielnego radzenia sobie.

  2. Adresatami Ośrodkasą osoby/rodziny, które zgłaszają potrzebę wsparcia

w rozwiązywaniu problemów życiowych, w szczególności:

    • doświadczające przemocy fizycznej/psychicznej,

    • z kłopotami małżeńskimi, rodzinnymi,

    • w kryzysie po utracie bliskiej osoby,

    • będące w kryzysie ze względu na zmianę sytuacji życiowej: utrata pracy, konflikty z otoczeniem, kłopoty finansowe, trudności mieszkaniowe, samotność itp.

    • zagrożone myślami samobójczymi,

    • będące ofiarą wypadków komunikacyjnych,

    • z problemami alkoholowymi i innych uzależnień,

 

    • 7

 

Ośrodek realizuje zadnia interdyscyplinarne. Pracujący w nim specjaliści zajmują się diagnozą stanu psychicznego i reakcji kryzysowej. Na jej podstawie kierują klientów do specjalistów i miejsc, w których udzielona będzie właściwa pomoc. W Ośrodku, poza diagnozą, prowadzona może być również krótkoterminowa psychoterapia kryzysowa.

 

 

    • 8

 

Ośrodek realizuje swoje zadnia poprzez udzielanie wsparcia, porady, pomocy

i informacji osobom będącym w kryzysie, w szczególności poprzez:

    • prowadzenie interwencji kryzysowych osobiście w siedzibie Ośrodka,

    • prowadzenie interwencji kryzysowych telefonicznie,

    • prowadzenie poradnictwa psychologicznego indywidualnego i rodzinnego,

    • prowadzenie krótkoterminowej psychoterapii indywidualnej, bądź rodzinnej w sytuacjach skrajnie urazowych,

    • prowadzenie poradnictwa socjalnego,

    • pomoc w kontakcie z innymi instytucjami udzielającymi wsparcia.

- w sytuacjach uzasadnionych- schronienia do 3 miesięcy.

 

 

  1. Ośrodek jest placówką specjalistyczną zapewniającą miejsce czasowego schronienia dla osób dotkniętych przemocą, które z tego powodu nie mogą przebywać we własnym domu.

  2. Ośrodekczynny jest przez całą dobę, siedem dni w tygodniu.

  3. Celem pomocy świadczonej przez Ośrodek jest izolacja osób dotkniętych przemocą od sprawców przemocy, pomoc w ustabilizowaniu życia

i znalezieniu bezpiecznego miejsca schronienia.

  1. W celu realizacji zadań Ośrodekwspółpracuje z funkcjonującymi na trenie Powiatu Tatrzańskiego instytucjami zajmującymi się przeciwdziałaniem przemocy w rodzinie i prowadzi działania monitorujące i ewaluacyjne efektów swojej działalności.

 

    • 9

 

Celem Ośrodka jest zapewnienie schronienia na okres do 3 miesięcy

(z możliwością przedłużenia w sytuacjach uzasadnionych sytuacją ofiary przemocy w rodzinie) osobom, które doznają przemocy (fizycznej, psychicznej, ekonomicznej, seksualnej itd.) ze strony członków rodziny zamieszkujących we wspólnym gospodarstwie.

 

    • 10

 

Podstawowe usługi świadczone przez Ośrodek w zakresie interwencyjnym obejmują:
a) zapewnienie schronienia ofiarom przemocy w rodzinie, bez skierowania i bez względu na dochód, na okres do trzech miesięcy z możliwością przedłużenia

w przypadkach uzasadnionych sytuacją ofiary przemocy w rodzinie,
b) ochronę ofiar przemocy w rodzinie przed osobą stosującą przemoc w rodzinie,
c) udzielanie natychmiastowej pomocy psychologicznej, medycznej i wsparcia,
d) rozpoznanie sytuacji ofiary przemocy w rodzinie i opracowanie planu pomocy,
e) wspieranie w przezwyciężaniu sytuacji kryzysowej związanej z występowaniem przemocy w rodzinie.

    • 11

 

Podstawowe usługi świadczone przez Ośrodekw zakresie potrzeb bytowych obejmują zapewnienie:

a) całodobowego, okresowego pobytu dla dziesięciu osób;

b) pomieszczeń do spania przeznaczonych maksymalnie dla pięciu osób,

z uwzględnieniem sytuacji rodzinnej ofiary przemocy w rodzinie,
c) wspólnego pomieszczenia do pobytu dziennego,
d) miejsca zabaw dla dzieci,
e) pomieszczenia do nauki,
f) ogólnodostępnych łazienek, wyposażonych w sposób umożliwiający korzystanie zarówno przez osoby dorosłe, jak i dzieci, odpowiednio jedna łazienka na pięć osób,
g) ogólnodostępnej kuchni,
h) pomieszczenia do prania i suszenia,
i) wyżywienia,

k) odzieży i obuwia – w zależności od potrzeb,
l) środków higieny osobistej i środków czystości.

 

    • 12

 

Podstawowe usługi świadczone przez Ośrodekw zakresie terapeutyczno -wspomagającym:
a) opracowanie diagnozy rodziny i indywidualnego planu pomocy ofierze przemocy w rodzinie uwzględniającego: potrzeby, cele, metody i czas pomocy,
b)udzielanie poradnictwa:
– psychologicznego,
– prawnego,
– socjalnego,
c) prowadzenie grup wsparcia i grup terapeutycznych dla ofiar przemocy w rodzinie,
d) prowadzenie terapii indywidualnej ukierunkowanej na wsparcie ofiary przemocy w rodzinie oraz nabycie umiejętności ochrony przed osobą stosującą przemoc

w rodzinie,
e) zapewnienie dostępu do pomocy medycznej,
f) przeprowadzenie diagnozy sytuacji dzieci i udzielanie im wsparcia psychologicznego, pedagogicznego,
g) udzielanie konsultacji wychowawczych.

 

    • 13

 

Podstawowe usługi świadczone przez Ośrodek w zakresie korekcyjno-edukacyjnym wobec osób stosujących przemoc w rodzinie prowadzone są w celu:

    • powstrzymania osoby stosującej przemoc w rodzinie przed dalszym stosowaniem tej przemocy;

    • rozwijania umiejętności samokontroli i współżycia w rodzinie;

    • kształtowania umiejętności w zakresie wychowywania dzieci bez używania przemocy w rodzinie;

    • uznania przez osobę stosującą przemoc w rodzinie faktu stosowania tej przemocy;

    • zdobycia i podniesienia wiedzy na temat mechanizmów powstawania przemocy w rodzinie.

 

 

ROZDZIAŁ III

Zakres obowiązków i uprawnień pracowników

 

    • 14

 

I. Za bieżące funkcjonowanie Ośrodka i realizację programu merytorycznego odpowiada Dyrektor.

II. Do kompetencji Dyrektora należy:

  1. Dyrektor kieruje pracą Ośrodka

2. Dyrektora Ośrodka powołuje i odwołuje Zarząd Powiatu.

3.W czasie nieobecności Dyrektora obowiązki jego pełni wskazany pracownik, zakres zastępstwa nie obejmuje upoważnienia do podpisywania pism i decyzji administracyjnych.

Dyrektor jest zwierzchnikiem służbowym pracowników Ośrodka i wykonuje wobec nich czynności z zakresu prawa pracy i jest pracodawcą w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy.

 

 

4.Do zakresu działania Dyrektora należą w szczególności:

a) organizacja pracy w Ośrodku stosownie do ustaleń zawartych w niniejszym Regulaminie,

b) reprezentowanie Ośrodka na zewnątrz,

c) dobór kadry i określanie zasad wykonywania zadań oraz form i metod pracy zespołów i samodzielnych stanowisk pracy,

d) zapewnienie gospodarności i oszczędności, zwłaszcza w wydatkowaniu środków budżetowych, gospodarce funduszem płac oraz środkami materialnymi,

e) nadzór nad realizacją zadań Ośrodka,

f) zapewnienie przestrzegania przez pracowników dyscypliny pracy i przepisów kodeksu postępowania administracyjnego,

g) zapewnienie wykonania poleceń pokontrolnych,

h) zapewnienie przestrzegania zasad zawartych w instrukcji kancelaryjnej,

i) zapewnienie przestrzegania tajemnicy służbowej przez pracowników Ośrodka

j) podnoszenie kwalifikacji zawodowych pracowników,

k) dbałość o właściwe warunki pracy, ochronę zdrowia pracowników i higienę pracy,

l) przestrzeganie zasad wypłacania pracowniczych świadczeń socjalnych.

m) kontrola wewnętrzna Ośrodka

n) składanie Radzie Powiatu corocznych sprawozdań z działalności Ośrodka oraz przedstawianie wykazu potrzeb z zakresu pomocy społecznej.

o) składnie oświadczeń woli i dokonywanie czynności prawnych związanych z funkcjonowaniem Ośrodka, mających na celu realizację zadań statutowych Ośrodka.

  1. Dyrektor reguluje sprawy organizacyjne Ośrodka w formie zarządzeń.

6. W Ośrodkupracują pracownicy zatrudnieni jako:

    1. Psycholodzy – absolwenci wyższych studiów magisterskich, posiadający odpowiednie przygotowanie do prowadzenia interwencji i terapii krótkoterminowej;

    2. Pedagodzy – absolwenci wyższych studiów magisterskich;

    3. Prawnik – absolwent wyższych studiów magisterskich;

    4. Pracownicy socjalni- dyplom uzyskania tytułu zawodowego w zawodzie pracownik socjalny, dyplom ukończenia kolegium pracowników służb społecznych, dyplom wyższej szkoły zawodowej raca socjalna lub ukończone studia wyższe o specjalności praca socjalna na jednym

z kierunków: pedagogika, polityka społeczna, psychologia, socjologia lub nauki o rodzinie.

    1. Pracownicy pierwszego kontaktu- absolwenci wyższych studiów pedagogicznych, psychologicznych lub pracownicy socjalni.

 

7. Obowiązki ogólne pracowników:

        1. Pełne wykorzystywanie czasu pracy na pracę zawodową,

        2. Rzetelne i efektywne wykonywanie pracy,

        3. Przestrzeganie ustalonego w Ośrodku czasu pracy i ustalonego porządku,

        4. Przestrzeganie przepisów i zasad BHP oraz ppoż.,

        5. Dbałość o mienie i dobre imię Ośrodka,

        6. Przestrzeganie tajemnicy służbowej,

        7. Podnoszenie własnych kwalifikacji,

        8. Zachowanie zasad współżycia społecznego i dbałość o właściwą atmosferę w pracy,

        9. Wykonywanie poleceń przełożonego,

        10. Znajomość przepisów prawa niezbędnych do realizacji zadań pracownika Ośrodka,

        11. Terminowe i kompetentne wywiązywanie się z powierzonych zadań ze szczególnym uwzględnieniem etyki w pracy z ofiarami przemocy,

        12. Znajomość i przestrzeganie regulaminu działania Ośrodka,

        13. Znajomość i profesjonalne wywiązywanie się ze świadczenia usług w zakresie pierwszego kontaktu,

        14. Udostępnianie informacji dotyczących klienta jedynie innym członkom zespołu Ośrodka oraz, w niezbędnym zakresie i za pozwoleniem klienta, osobom i instytucjom współpracującym w zakresie pomocy.

        15. Opracowanie propozycji rocznych planów pracy,

        16. Rozpatrywanie pod względem merytorycznym skarg i wniosków,

        17. Przestrzeganie zasad zawartych w ustawie o ochronie dóbr osobistych osób korzystających ze wsparcia Ośrodka,

        18. Przygotowanie projektów aktów prawnych Rady i zarządu Powiatu oraz innych materiałów wnoszonych na posiedzenia organów Powiatu,

        19. Współdziałanie z innymi jednostkami państwowymi, samorządowymi, organizacjami społecznymi, charytatywnymi oraz zawiązkami wyznaniowymi,

        20. Przygotowanie okresowych ocen, analiz, informacji i sprawozdań.

 

 

Rozdział IV

Zakres działania poszczególnych zespołów pracy i samodzielnych stanowisk.

 

§ 15

 

  1. Główny Księgowy odpowiada za prowadzenie rachunkowości Ośrodka
    w zakresie określonym odrębnymi przepisami.

  2. Głównym Księgowym w Ośrodku jest osoba, której powierza się obowiązek
    i odpowiedzialność w zakresie zadań wynikających w szczególności z przepisów ustawy o rachunkowości i finansach publicznych w tym:

      1. prowadzenie rachunkowości Ośrodka,

      2. wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,

      3. dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych
        i finansowych z planem finansowym jednostki,

      4. dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,

      5. prowadzenie obsługi finansowej Ośrodka,

 

      1. opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez Dyrektora Ośrodka, dotyczących prowadzenia rachunkowości,

      2. przygotowywanie projektu planu finansowego Ośrodka i jego weryfikacja,

      3. bieżąca analiza wydatków i dochodów budżetowych realizowanych przez Ośrodek,

      4. prawidłowe i terminowe dokonywanie rozliczeń należności
        i zobowiązań,

      5. sporządzanie sprawozdań finansowych,

      6. opracowywanie informacji finansowych,

      7. nadzór nad terminową realizacją należności budżetowych,

      8. nadzór nad gospodarką kasową Ośrodka,

      9. udział we wskazanych przez Dyrektora Ośrodka kontrolach, oraz pozostałe inne obowiązki wynikające z przepisów prawa.

  1. Do zadań psychologa należy:

    • udzielanie porad i dawanie wsparcia,

    • konsultacje bezpośrednie i praca indywidualna,

    • prowadzenie terapii,

    • współpraca z innymi specjalistami.

  1. Do zadań pedagoga należy:

- udzielanie porad i dawanie wsparcia,

- konsultacje bezpośrednie i praca indywidualna,

- rozpoznanie sytuacji wychowawczo – edukacyjnej dzieci

- współpraca z innymi specjalistami.

  1. Do zadań prawnika należy:

- udzielanie porad prawnych,

- pisanie pism procesowych,

- współpraca z innymi specjalistami.

  1. Da zadań pracownika socjalnego należy:

- rozpoznanie sytuacji rodzinnej osoby/rodziny zgłaszającej się do Ośrodka,

- przeprowadzenie wywiadu środowiskowego,

- inicjowanie działań niezbędnych do unormowania sytuacji rodzinnej,

- współpraca i współdziałanie z instytucjami wspierającymi rodziny,

- utrzymanie kontaktu z pracownikami ośrodków pomocy społecznej właściwych dla miejsca zamieszkania osoby/rodziny.

  1. Zadania pracownika pierwszego kontaktu:

- prowadzenie dokumentacji z każdego kontaktu z klientem,

- rzetelne wypełnianie kwestionariusza przyjęcia,

- udzielanie klientowi kompetentnej pomocy w warunkach poszanowania jego godności i systemu wartości,

- przekazanie sprawy klienta do właściwej osoby, która przejmie pracę

- opiekę nad klientem w celu zlikwidowania kryzysu, aż do zakończenia kontaktu,

- odpowiada za przyjęcie osób do Ośrodka,

- przygotowuje do podpisu umowę o warunkach i czasie pobytu z osobami przyjmowanymi do Ośrodka,

- zapoznaje osoby przyjmowane z regulaminem placówki i umieszcza

w pokojach,

- rozstrzyga i prowadzi mediacje w sytuacjach konfliktowych na terenie Ośrodka,

- zobowiązany jest do kontrolowania czy przestrzegany jest regulamin na terenie Ośrodka.

 

ROZDZIAŁ V

Dokumentacja Ośrodka

 

§ 16

 

1. W trakcie dyżuru pracownik dokonuje wpisu nowo przyjętych osób do „Księgi ambulatoryjnej”, komputerowa baza danych oraz kartotek.

2.Obowiązuje szczegółowe przekazanie dyżurów, a pracownicy są zobowiązani do przeglądania zapisów z ostatnich dni w celu śledzenia bieżących spraw i uwag.

3.Wszystkie wyjścia służbowe muszą być zapisywane w ewidencja wyjść.

4.Wszystkie telefony służbowe muszą być zapisywane w rejestr telefonów służbowych.

5.Osoby przyjmowane do Ośrodka zapoznają się z regulaminem wewnętrznym

i wypełniają kontrakt.

6. Ośrodek prowadzi następującą dokumentację:

  • księgę ambulatoryjną

  • kartoteki klientów

  • dzienną kartę pracy

 

ROZDZIAŁ VI

Zasady, tryb przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków.

 

§ 17

 

        1. Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków odbywa się na zasadach określonych przepisami prawa oraz postanowieniami niniejszego regulaminu.

        2. Klientów w sprawach skarg i wniosków przyjmuje Dyrektor Ośrodka, zaś w razie jego nieobecności- pracownik wyznaczony do pełnienia obowiązków Dyrektora.

        3. Informacje o dniach i godzinach przyjęć Klientów przez Dyrektora wywiesza się w widocznym miejscu w siedzibie Ośrodka.

        4. Skargi i wnioski wnoszone na piśmie lub ustnie są ewidencjonowane w odrębnym rejestrze, prowadzanym przez samodzielne stanowisko ds. obsługi administracyjnej oraz spraw kadrowych z dodatkiem liter: S- skarga, W- wniosek.

        5. Osoba przyjmująca w sprawach skarg i wniosków- gdy skarga ma charakter ustny- sporządza protokół przyjęcia zawierający:

  1. Datę przyjęcia

  2. Nazwisko, imię, adres zamieszkania składającego adres lub wniosek,

  3. Zwięzłe określenie sprawy,

  4. Podpis składającego skargę,

  5. Podpis przyjmującego skargę.

        1. Dyrektor dokonuje kwalifikacji skarg i wniosków oraz przekazuje do wyjaśnienia właściwemu pracownikowi.

        2. Odpowiedzi na skargi i wnioski podpisuje Dyrektor, zaś w razie jego nieobecności- pracownik wyznaczony do pełnienia obowiązków Dyrektora.

 

 

ROZDZIAŁ VII

Zakres wewnętrznych regulacji

 

§ 18

 

              1. Dyrektor ustala w drodze zarządzeń wewnętrznych, między innymi:
                1.) Regulamin pracy Ośrodka ,

2.) Regulamin wynagrodzenia ,

3.) Regulamin kontroli wewnętrznej,

4.) Sposób dokonywania okresowych ocen pracowników,

5.) Regulamin gospodarowania funduszem świadczeń socjalnych.

 

 

ROZDZIAŁ VIII

Postanowienia końcowe

 

§ 19

        1. Regulamin organizacyjny Ośrodka przyjmuje Zarząd w drodze Uchwały.

        2. Wszelkie zmiany niniejszego Regulaminu dokonuje się w trybie właściwym dla jego przyjęcia.

        3. Regulamin wchodzi w życie z dniem przyjęcia.

        4. Strukturę organizacyjną Ośrodka określa załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.

        5. Stan zatrudnienia i etatyzację określa załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.

Telefon zaufania

Telefon Zaufania świadczy doraźną pomoc, gwarantującą możliwość anonimowej wymiany myśli tym osobom, które przeżywają trudności natury moralnej, społecznej lub psychologicznej i próbują pokonać własne osamotnienie, uzależnienia, depresje, poczucie beznadziejności itp.

Profesjonalne doradztwo

Skorzystaj z profesjonalnego doradztwa naszych psychologów, pedagogów, pracowników socjalnych, psychiatrów którzy pomogą ci podjąć właściwe kroki z wyjście z danej sytuacji.

Wyjcie z przemocy

Ofiary przemocy poddawane są przez swych prześladowców długotrwałemu procesowi manipulacji, presji psychicznej, agresji, prześladowania, poniżania, izolowania, straszenia, wykorzystywania i uzależniania. Trwa to kilkanaście i więcej lat. Dlatego pomagamy odbudować to, co zostało zniszczone, wiarę w siebie, zdolność podejmowania samodzielnych decyzji i wyborów, obronę swoich praw krótko mówiąc, godne życie.

Nasz lokalizacja

OIK ZAKOPANE
  • ul. Makuszyńskiego 9
  • 34-500 Zakopane
EMAIL
  • oik.zakopane@op.pl
TELEFON
  • tel. 18 20 644 54
  • tel: 18 30 709 50
  • CAŁODOBOWO
OIK ZAKOPANE Wszelkie prawa zastrzeżone IS SOLUTION